logozoz-poziomlogozoz-poziomlogozoz-poziomlogozoz-poziom
  • Newsy
  • Video
  • Prezentacje
  • Poradnik
  • Marki
    • Accurist
    • Arach
    • Beaubleu
    • Biatec
    • BOTTA
    • Casio
    • CITIZEN
    • Epos
    • Exaequo
    • Formex
    • Fortis
    • G-SHOCK
    • Hamilton
    • Montjuïc
    • Mudita
    • Omega
    • Patek Philippe
    • Polpora
    • Seiko
    • Sekonda
    • Squale
    • Swatch
    • Rolex
    • Traser
    • Trematic
    • Venezianico
    • U-Boat
    • Xicorr
  • Targi
  • Quizy
✕

Schodzimy w głębię oceanu z U-Boat Capsule. Zegarki inspirowane pierwszym batyskafem.

12/03/2024

U-Boat po raz kolejny wraca do kultowego modelu inspirowanego pierwszymi próbami eksploracji głębin oceanu z początku lat 30. XX wieku.  Zanurzamy się pod powierzchnię wody z limitowanymi modelami U- Boat Capsule.

Od pierwszego batyskafu do edycji limitowanej U-Boat

O zbadaniu głębi oceanów marzyło wielu, ale aż do początków XX wieku  nie było odpowiednich możliwości technicznych, które pozwalałyby zanurzać się na naprawdę duże głębokości. Pisząc „duże”, nie mam na myśli nie kilkaset, ale kilka tysięcy metrów w dół. Celem badaczy było eksplorowanie celów położonych w "czeluściach" oceanu, takich jak Rów Mariański o głębokości ponad 11000 metrów poniżej poziomu morza. Niestety nie dysponowano statkiem podwodnym, którego konstrukcja byłaby w stanie wytrzymać ogromne cieśnienie panujące na takiej głębokości. 

Naukowcem, który na poważnie podjął się budowy łodzi głębinowej (batyskafu), był Auguste Piccard. Szwajcarski fizyk i wynalazca już na początku lat 30. XX wieku miał w rękach wstępny projekt konstrukcji batyskafu. Niestety, z uwagi na brak odpowiedniej technologii i prawdopodobnie funduszy, projekt nie został zrealizowany.

Praca Piccarda nie poszła jednak na marne. Na podstawie tych samych założeń, które miały posłużyć do schodzenia w głębiny oceanu, zaprojektował balon stratosferyczny, który 1931 roku wzniósł się na imponującą wysokość, osiągając rekordowe 15 785 metrów.

Prace nad batyskafem zostały przerwane przez II wojnę światową i ostatecznie sfinalizowane po wojnie, gdy zaprojektowany wraz z francuską marynarką wojenną batyskaf „FNRS-2” w 1948 roku wykonał kilka próbnych zanurzeń.

Pierwszy projekt batyskafu, który zamiast zanurzyć się w głębiny, finalnie udał się w stratosferę, stał się inspiracją do powstania linii wyjątkowych zegarków U-Boat Capsule.

U-Boat Capsule inspirowane batyskafem

Zegarki U-Boat Capsule po raz pierwszy zaprezentowane zostały na targach Baselworld w 2015 roku. Zwracały uwagę oryginalnym designem, w którym widoczne były nawiązania do konstrukcji pierwszego batyskafu Piccarda - jak zaokrąglony kształt koperty i niezwykle wypukłe szkła sferyczne przykrywające tarcze.

Zegarki te miały jednak znacznie więcej do zaoferowania niż efektowna forma.  Modele z linii Capsule wyposażono bowiem w wyjątkowy (opatentowany przez markę)  system montowania sferycznego szkła do koperty zegarka.  System składał się z dwóch dźwigni, które blokowane były przez trzecią, zlokalizowaną na godzinie 3:00.  Dodatkowe śruby bezpieczeństwa dociskały wypukłe szkiełko do uszczelek znajdujących się poniżej.

W ten sposób zegarek był zabezpieczony i odporny na zmiany ciśnienia. Największą innowacją było to, że, otwieranie i ściąganie szkła mogło być wykonywane bez konieczności demontażu pozostałych komponentów zegarka, w tym pierścienia zewnętrznego.

Pierwsza edycja zegarków U-Boat Capsule została wyprodukowana w liczbie 288 sztuk i, jak się można domyślać, rozeszła się bardzo szybko.

Marka z Toskanii co pewien czas wraca do odświeżenia wersji kultowego projektu U-Boat Capsule. Nie zdarza się to zbyt często; ostatnia limitowana edycja pojawiła się w 2017 roku, a na kolejną czekaliśmy do 2024. Zegarki z każdej edycji wprowadzają nowy design i technologiczne udoskonalenia, co również jest prawdą w przypadku najnowszych  modeli.

Nowy U-Boat Capsule

U-Boat Capsule  - szkło sferyczne z opatentowanym systemem montażu

Nowe modele U-Boat Capsule oferowane są w dwóch wariantach wielkości koperty: 50 mm i 45 mm. Wszystkie zegarki  wyposażono w czarną tarczę, ale różnią się powłoką koperty i kolorem detali na tarczy. W zależności od modelu może to być stalowa koperta lub czarna powłoka PVD, z odpowiednio beżowymi i niebieskimi elementami pokrytymi  substancją Super-LumiNova.

Zwraca uwagę masywna forma koperty wykonanej z wytrzymałej stali szlachetnej, która nawiązuje do pierwszych kabin i do materiałów używanych w budowie batyskafów - niezwykle odpornej i grubej stali dobrej jakości. Charakterystyczny wygięty kształt szkła szafirowego przypomina   z kolei okna typu bulaj — rodzaj okrągłych  iluminatorów w batyskafach wytrzymujących gigantyczne ciśnienie wody. 

Sferyczna szkło zegarków z linii U-Boat Capsule

Charakterystyczna konstrukcja koperty

Konstrukcja zegarka wykorzystuje niemal ten sam patent, jaki ma miejsce w oryginalnych batyskafach, gdzie zewnętrzne okna są mocowane do zewnętrznej strony konstrukcji za pomocą systemu dźwigni.

W zegarkach U-Boat Capsule zastosowano opatentowany system, dzięki któremu szkiełko zegarka jest mocowane do koronki koperty. System składa się z kilku poziomów.

  • Pierwsza to obudowa główna koperty oraz dekiel zabezpieczający, który przykręcony został za pomocą czterech śrub.
  • Kolejną warstwę stanowi szkło szafirowe boczne, umieszczone na obwodzie obudowy, dzięki któremu możemy podziwiać tarczę oraz pracujące wewnątrz wskazówki. 
  • Szkło dodatkowo zabezpieczone jest niezależnym zewnętrznym pierścieniem za pomocą 5 śrub. 

W ten sposób koperta zyskuje odpowiednią wytrzymałość i szczelność. Szkło sferyczne powiększa wizualnie samą tarczę, tworząc efekt podobny do tego, jakim możemy się cieszyć, spoglądając przez okienka w łodziach podwodnych. 

Dekiel z wizerunkiem batyskafu i mechanizm Sellita

Na deklu zegarka znajdziemy pamiątkowy grawer nawiązujący do projektu Piccarda, a zatem mamy wizerunek pierwszego batyskafu o charakterystycznej kulistej formie. 

Na deklu znajdziemy również  informacje techniczne o zegarku oraz oczywiście numer limitacji; w zależności od wybranego modelu, może to być jeden z numerów od 75 do 200 sztuk.

Wnętrze tej masywnej koperty kryje automatyczny mechanizm szwajcarski Sellita SW200, który został spersonalizowany według specyfikacji U-Boat. Oferuje on częstotliwość: 28 800 wibracji na godzinę i rezerwę mocy 41 godzin. Sama

Każdy z 5 modeli dostępny jest w limitacji 200 sztuk, oprócz zegarka z referencją 8805, który wyprodukowano tylko w 90 egzemplarzach. 

Do limitowanych modeli zegarków dołączane są również ekskluzywne paski skórzane, charakterystyczne dla U-Boata. Mamy więc do czynienia z ręcznie wykonanym paskiem ze skóry cielęcej, w kolorze czarnym lub brązowym, który dodatkowo poddany został procesowi postarzania, korzystając z tradycyjnych technik rzemieślniczych. Pasek ozdobiono charakterystycznym grawerowaniem z nazwą marki U-Boat.

 

U-BOAT CAPSULE

Dane techniczne

Poznaj specyfikację zegarka i dowiedz się, gdzie go kupić

 

 

Parametr Wartość
Nr ref.: 8805,  8806, 8807, 8808, 8809
Koperta: stal nierdzewna 316L, okrągłe okno boczne ze szkła szafirowego,  opatentowany system ochrona koronki po lewej stronie, dźwignia z opatentowanym systemem ekstrakcji koronki na godzinie 10. 
Szerokość: Ø50-45 mm
Mechanizm: Sellita SW 200 Swiss
Funkcje/Technologie godziny, minuty, sekundy, data, osłona koronki
Szkło: szkło szafirowe sferyczne
Podświetlenie tarczy: Super-LumiNova
Wodoszczelność: 10 ATM (= 100mt)
Pasek: naturalna skóra postarzana,  laserowy grawer
 

Gdzie kupić zegarki U-Boat?

logo-zegarownia

Zegarownia.pl

Sklep partnerski - autoryzowany sprzedawca zegarków U-Boat
Dolinski-logo-sklepu_png

Doliński Watch Service

Sklep partnerski - autoryzowany sprzedawca zegarków U-Boat
Katarzyna Biernacka
Katarzyna Biernacka
Związana z zegarkowym światem od ponad 10 lat. Tworzyła treści dla portali, e-sklepów oraz dystrybutorów zegarków. W wolnych chwilach spaceruje po średniowiecznych (i nie tylko) zamkach. Profil na Facebooku

Podobne artykuły

27/10/2025

Czas na konfigurację. Porsche pozwala ci złożyć zegarek jak samochód


Czytaj więcej
23/10/2025

Venezianico Arsenale Sumi-e – zegarek, który wygląda jak japoński obraz (i tylko 500 sztuk)


Czytaj więcej
16/10/2025

Formex Essence COSC ma teraz nowy rozmiar koperty i efektowne kolory tarcz.


Czytaj więcej

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Chcesz więcej informacji i zegarkowych ciekawostek? Dołącz o nas!

  • YouTube
  • TikTok

Ostatnie newsy

  • 0
    Czas na konfigurację. Porsche pozwala ci złożyć zegarek jak samochód
    27/10/2025
  • Venezianico Arsenale Sumi-e – zegarek, który wygląda jak japoński obraz (i tylko 500 sztuk)
    23/10/2025
  • Formex Essence COSC ma teraz nowy rozmiar koperty i efektowne kolory tarcz.
    16/10/2025

Redakcja

  • O nas
  • Kontakt

Subskrybuj i śledź nas w social media:

  • TikTok
  • YouTube
  • Facebook
© 2023-2024 Stronaozegarkach.pl | All Rights Reserved | Polityka prywatności